Игри, играчки

Преди новата ера

 

25 век

Шахматни дъски с 20 полета са поставени в царските гробници в Ур, Месопотамия

Ок. 2300

Китайците играли игра на късмета с керемиди

264 г.

В древен Рим започват да използват робите за гладиаторски битки. Създават се първите гладиаторски школи

100

Китайската династия Хан създава играта кено, която се смята за прародител на днешната лотария. Паричните постъпления били използвани за строителството на Великата китайска стена.

В древния Рим императорите, известни с вкуса си към забавленията, като част от празниците провеждали лотарии за плебеите, в които билетите били безплатни

След новата ера

                                              

1 януари 404

Състоял се е последният известен гладиаторски бой в Рим

6 февруари 1094

За първи път е проведен Венецианският карнавал

Ок. 1120

В Китай създават картите за игра

24 февруари 1446

Проведена е първата известна лотария

1530

В Италия се играе играта Lotto

11 януари 1567

В Лондон става тегленето на печалбите в първата в света държавна лотария

1657

Френският математик Блез Паскал изобретява механизма на бъдещата рулетка докато експериментирал с вечни двигатели. И случайно открил сферата на математическата вероятност. Двеста години по-късно братята Франсоа и Луис Бланк измислят първата рулетка с числото нула. В Хамбург в средата на 19 в. е открито първото официално казино в Европа

1726

Появява се холандската държавна лотария – една от най-старите действащи лотарии в света

1763

Появява се испанската държавна лотария El Gordo (Дебелака)

1793

Джордж Вашингтон закупува първия билет за стартиралата федерална лотария в САЩ

18 в.

Швейцарският математик Леонард Ойлер измисля играта судоку. Той нарича главоблъсканицата си магически квадрати. Те представляват решетка, в която всяка цифра или символ трябва да се среща по веднъж на всеки ред или колона

1812

Създадена испанската коледна лотария

1829

Първите документи за покер датират от Англия през 1829 г. Тогава покер се е играело по корабите от 4 човека с тесте от 20 карти

1830

Организиран е първият карнавал в Рио де Жанейро

1847

Хазартът е легализиран в Макао, Китай

1866

Монтажите на Томас Наст, озаглавени като „Дядо Коледа и неговите произведения”, превърнали стареца в създател на играчки. Добродушният старец наблюдавал всички деца по света и в огромна книга записвал малчуганите, които са били послушни през годината                              

19 ноември 1891

В Германия е продадена първата играчка железопътна линия

15 февруари 1903

В продажба е пуснато първото плюшено мече

1903

Патентована е първата билярдна маса, в която се пускат монети. Цената на една игра била 1 пени

1920

В САЩ започва да се играе Beano (днешното Бинго), наречена така заради бобовите зърна (англ. beans), с които участниците отбелязвали (маркирали) изтеглените числа. Разказва се, че развълнуван участник вместо „beano” извикал „bingo” и името на играта останало бинго

16 юли 1923

Дучето Мусолини забранява хазартните игри в Италия

21 март 1929

Само 2 дни след разрешаването на залозите в щата Невада отваря врати „Нортън клуб” – първият легален хазартен клуб в Лас Вегас

17 март 1931

Щатът Невада легализира хазартните игри

18 август 1932

Датският майстор дърводелецът Оле Кирк Кристиянсен създава малка фирма в селцето Билунд, която се занимава с производството и продажбата на дървени играчки и други стоки от дърво („Лего”)

1934

Две години след създаването на фирмата Оле Кирк Кристиянсен я нарича с термина „Лего” – съчетание от датските думи LEg GOdt, което означава „играй добре”. В превод от латински името може да бъде тълкувано и като „събирам” или „слагам заедно”

6 февруари 1935

В САЩ започва продажбата на играта „Монополи”

27 септември 1937

В американското градче Албиън, щат Ню Йорк, е открито първото училище в света за Сантаклаусовци (дядомразовци)

1942

Прочутата кръстословица на „Ню Йорк таймс” се появява като притурка

1945

Елиът Хендлър заедно със съпругата си Рут основават в Лос Анджелис компанията „Мател криейшънс”, за да произвеждат играчки и подаръци. През годините двете най-известни кукли в света – Барби и Кен, бяха обявени за деца на Хендлър. Първоначално куклата нямала успех, тъй като се смятало, че добре оформеният й бюст не я прави подходяща за детска играчка. Името „Барби” Рут Хендлър взела назаем от своята собствена дъщеричка Барбара, а синът й Кен станал кръстник на мъжкия вариант на куклата

1947

Оле Кристиянсен купува за фабриката си първите машини за обработка на пластмасови играчки. Компанията „Лего” е първата в Дания, която внася от модерните за времето си машини за обработка на пластмаси. През 1949 г. „Лего” вече произвежда повече от 200 вида пластмасови и дървени играчки

1949

На Оле Кристиянсен му хрумва идея – пластмасовите кубчета, които започва да произвежда през 1949 г., да се допират едно до друго, без да са залепени. В началото те не вървят на пазара, защото се смята, че пластмасата не може да измести традиционния дьрвен материал.

Появяват се първите конструктори „Лего” – предците на познатите и любими играчки днес на малчуганите. Тогава обаче те се продават само в Дания

2 юли 1952

В Хага официално е открит Мадуродам – градче-атракция, където всичко е намалено 25 пъти. В него има точни копия на всички холандски забележителности

1952

Ей Ес Дъглъс пише докторската си дисертация в Кеймбриджкия университет на тема „Взаимодействието между хората и компютрите”. Именно в нея той разработва и първата графика на компютърна игра – версия на Tic-Tac-Toe. Играта е програмирана на лампов ЕDSAC компютър

1 май 1954

„Лего” e регистрирана като запазена марка. Прочутите „тухлички”, наречени “Лего”, и конструкторите вече са станали любима играчка на децата.

През 1954 г. синът на Кристиянсен – Готфрид Кристиянсен, поема поста заместник административен директор на компанията. Именно негова е идеята пластмасовите блокчета да заемат водеща роля в производството. През 1958 г. е изработен съвременният модел блокчета, които заливат пазарите

1954

На Слънчев бряг е отворено първото казино в България

19 януари 1955

Играта „Скрабъл” се появява на пазара

17 юли 1955

В Анахайм, Калифорния, отваря врати първият в света увеселителен тематичен парк – „Дисниленд”

1955

В британските магазини за първи път се появяват цветните „тухлички” на „Лего”. Оттогава те са сред най-предпочитаните играчки от малчуганите в страната.

Любимото на милиони деца по света „Лего” беше избрано за игра на XX век във Великобритания. За него гласуваха най-известните магазини за продажба на детски играчки във Великобритания. Конструкторите „Лего” застанаха начело на класацията на британските магазини след оспорвана битка със също толкова популярните плюшени мечета и кукли Барби

1956

„Лего” нахлува на пазара в Германия, оттам започва и настъплението в целия свят

Плюшеното мече е първата играчка, която проговаря. Първият екземпляр се появява на пазара през 1956 г. и поставя началото на ерата на говорещите кукли

13 януари 1957

В САЩ е пусната на пазара играчката летяща чиния (фрисби), изобретена от У. Морисон

31 януари 1957

Прието е постановление 18 на Министерски съвет, съгласно което се създава Българският спортен тотализатор (БСТ) към Българския съюз за физкултура и спорт (БСФС). Учреден е като юридическо лице с цел да се събират средства за строителството на спортни съоръжения и за подпомагане на спорта. С ПМС 176/10 септември 1992 г. БСТ преминава към Комитета за младежта и спорта, преобразуван в Комитет за физическо възпитание и спорт. Със Закона за физическо възпитание и спорт, обн. ДВ бр. 58/1996 г., е създаден БСТ като специализирана държавна  организация.  Статутът му на държавно предприятие  е гарантиран и от Закона за хазарта (Обн. ДВ. бр. 51 от 4 юни 1999 г.)

27 април 1957

След закриването й през 1951 г. е възобновена дейността на Българската държавна лотария

12 май 1957

Изтеглен e първият тираж на Спорт тото 1 в историята на Българския спортен тотализатор

29 декември 1957

Извършено е първото теглене на играта „6 от 49” на ТОТО 2 на Българския спортен тотализатор, с цена за една комбинация 3 лв., с четири печеливши групи (първа печеливша група – 6 познати числа). В първия тираж са изтеглени числата – 8, 12, 25, 31, 40 и 42. Спортният тотализатор е създаден на 12 май 1957 г., като започва с играта на СПОРТ ТОТО 1 – 12 редовни срещи и 2 резервни при залог 1 лв. за една колонка, с четири печеливши групи

1958

Уилям Хигинботъм създава първата видеоигра в Бруукхевън Нашънъл Лаборатори. Той прави интерактивен тенис на маса и играта е известна под името „Тенис за двама”. Целият комплект се състои от основен аналогов компютър, монитор и две контролни кутии, с които се играе. „Тенис за двама” предизвиква голям интерес. Хигинботъм, който не осъзнавал значението на своето изобретение, не го патентовал. Големият интерес към играта веднага накарал и други специалисти да се захванат с разработването на подобни интерактивни забавления

9 март 1959

Куклата Барби е показана за първи път на Американския панаир на играчките в Ню Йорк.

В първата година от пускането на Барби на пазара са продадени 351 000 броя, като цената на едната е 3 долара. Производството на куклата се оказва невероятен успех за компанията „Мател”, която регистрира рекордни продажби. До 2007 г. от марковата кукла с истинско име Барби Милисънт Робъртс са продадени над 1 млрд. екземпляри в 150 държави. Годишните печалби от продажбата на кукла Барби възлизат на $1,6 млрд., а „Мател” твърди, че почти всяка американска девойка притежава поне 8 кукли

1959

Ражда се куклата Барби. Нейната майка е Рут Хендлър, чийто съпруг Елиът е един от основателите на известната американска компания за детски играчки „Мател”. Играчката е наречена на дъщерята на семейство Хендлър – Барбара. Като прототипи за изработването на играчката Рут използва три кукли, носещи името Лили. Тя донася играчките за дъщеря си от Европа през 1957 г. Куклите били направени по подобие на героиня от немски комикс. Лили не била кукла бебе, каквито били много популярни в края на 50-те години на XX век, а била с добре оформено тяло на млада жена, облечена в модерни за времето си дрехи

1961

Компанията „Мател” измисля очарователния Кен – единствения приятел на Барби. Неговият образ също е дело на Рут Хендлър. Тя го нарекла на сина си. Кестенявият красавец обаче е изместен от сърфиста Блейн през 2004 г.

1962

Стив Ръсел създава Spacewar!. Това е първата игра, която е предназначена и може да се играе на компютри. Ръсел използва машина тип МIT PDР-1, за да направи своята игра. Spacewar! дори може да се играе и в мрежа. Играта била приспособена за АRPANET – мрежата предшественик на интернет. Играта можела да бъде инсталирана като диагностична програма за потребителите си. Ограничена от компютърните технологии на своето време, Spacewar! използва телетипови терминали с СRТ екрани при показването на графиките

1963

Куклата Барби е официално показана в Европа. Появява се и най-добрата приятелка на Барби – куклата Мидж. През годините се появяват приятелки на Барби от цял свят

1964

Появява се първата сестра на куклата Барби – Скипър. Следва Тути няколко години по-късно. През 1992 г. се ражда Стаси, три години след нея четвъртото дете в семейството на Барби – бебето Кели. Куклата поема грижите за своите по-малки сестри. През 1999 г. на бял свят се появява и Криси

1967

Ралф Баер написва първата видеоигра, която може да се играе на телевизор и е наречена Chase. Тогава Баер е част от екипа на компанията „Сандърс Асошиейтс”, която е специализирана във военната електроника. За първи път Ралф Баер е завладян от идеята да направи подобна игра през 1951 г., когато работи за телевизионната компания „Лорал”

Повечето казина в Невада са собственост на мафиоти до 1967 г., когато ги изкупува Хауард Хюс – „първият гражданин” на Невада, който гледа да не бие на очи и слага началото на ерата на корпоративния контрол

7 юни 1968

В Билунд, Дания, е отворен тематичен парк „Леголанд”, който показва всичко, което проектантите и въображението могат да създадат от над 45 милиона блокчета лего с различни форма и размери. Милиони деца по света обожават „Лего” и затова семействата, които посещават Дания, задължително отиват в „Леголанд”. Но дори и възрастните няма да скучаят в парка, тъй като могат да видят там модели на „Тадж Махал”, на двореца на датската кралица, Статуята на свободата, Акропола и други световни шедьоври. Паркът, разположен на площ от 100 декара, е разделен на пет части. Неговото „сърце” е „Миниланд”, който е най-голямата миниатюра в света и където човек се чувства като Гъливер в Страната на лилипутите. В него има умалени модели на сгради и области от различни страни, обичайно в мащаб 1:20, които периодично се променят. За целта се използват 20 милиона блокчета „Лего”. В „Миниланд” корабчетата годишно изминават над 20 000 километра по малките канали, съдържащи 15 милиона литра вода. В парка има десетки въртележки и атракции за деца, както и минивлакчета, с които да се обикалят. Особено интересна е изложбата на старинни механични играчки, събрани от цял свят. В нея има 1400 експоната, които са направени от 1900 до 1940 г. Ако някое хлапе се разгорещи от силните емоции, предлагани в „Леголанд”, то може да се охлади в някой от 8-те малки басейна. За любителите на по-силните усещания има скоростно влакче, което обаче не развива главоломните скорости на събратята си за възрастни. Те могат да се спуснат и с кану по буйнотечащ, но добре обезопасен канал.

Датската група за детски играчки Lego построява четири увеселителни парка: Billund в Дания, отворен през 1968 г., Windsor в Англия (1996 г.), California в САЩ (1999 г.) и Deutschland в Германия (2002 г.)

1968

Появява се първата говореща кукла Барби, която знае английски и испански език

1971

16 г. след като е създаден първият „Дисниленд” в Анахайм, Калифорния, е вдигат подобен и във Флорида (Magic Kingdom в Орландо). Пак там през 1982 г. е построен и увеселителният център Ерсot, а през 1989 г. е създаден и Аnimal Kingdom

Нолан Бушнел заедно с Тед Дабни разработват първата аркадна игра. Тя е наречена Соmputer Space, тъй като е направена на основата на творението на Стив Ръсел Spacewar!. Аркадната игра Роng е създадена от Бушнел година по-късно, през 1972 г.

1972

На пазара е пусната първата видеоигра тип конзола с възможност да се играе в домашни условия. Играта, наречена Тhe Odyssey, е пусната от Маgnavox и е изработена от Ралф Баер. Конзолата е изработена, докато Баер все още работи за „Сандърс Асосиейшън” през 1966 г., но фирмата я отхвърля. Въпреки това обаче Баер си запазва правата върху творението си и я пуска, след като напуска компанията. Играта Тhe Odyssey е програмирана с 12 игри

1975

Фирмата „Атари Компютърс”  пуска отново Роng, но като домашна видеоигра

1978

Открито е първото казино в Атлантик сити, Ню Джърси

1979

Първият модерен вариант на судоку, чието оригинално наименование е Number Place, се появява в края на 70-те години на XX век. Създадено е от американския автор на пъзели Хауърд Гарнс. За пръв път главоблъсканицата е представена през 1979-а от издателството „Дел Мегъзинс”, специализирано в печатането на занимателни пъзели. После играта е пренесена в Япония

1980

„Атари” пуска две игри, наречени Аsteroids и Lunar Lander, които са регистрирани във ведомството за авторски права. Оттук започва и световната инвазия на компютърните игри, които само за две десетилетия завладяват земното кълбо

5 юни 1982

В Будапеща виетнамецът Мин Таи подрежда кубчето на Рубик за 22,95 секунди – световен рекорд

15 април 1983

В Токио отваря врати новият увеселителен парк „Дисниленд”. До него е построeн и ултрамодерен морски атракцион на стойност 2,7 млрд. долара. „Диснисий” (Дисни море) е посветен на морските приключения и пътешествия и, както може да се очаква, е пълен с копия на известни пристанища, кораби и прочути пирати

1984

В Япония магическите квадрати (судоку) за пръв път са представени от компанията Nikoli в нейното месечно издание през април 1984-а. Президентът на фирмата Каджи Маки кръщава главоблъсканицата с доста длъжкото име Suuji wa dokushin ni kagiru. В буквален превод означава „единично число” или „числата трябва да се появят един път”. По-късно е възприет съкратеният вариант sudoku (su = цифра, doku = единичен)

1986

Започва истерията по куклата Барби с появата на специална серия от порцеланови играчки. Две години по-късно „Мател” пуска на пазара серията от кукли, наречена Happy Holiday, която също предизвиква голям интерес

Судоку – Nikoli правят две нововъведения, които стават гаранция за популярността на новия пъзел. Прието е бройката на зададените числа да не превишава 30 и квадратите да са симетрични, т. е. разположението на зададените цифри да е съответно. Най-големите японски вестници започват редовно да публикуват судоку и го превръщат в тотален хит

1988

Компанията „Мател” влиза в съдружие с „Уолт Дисни Пикчърс”, след което започва да произвежда  играчки от линията „Мики Маус”. През 80-те години „Мател” избира измисления герой Mosquitor, плод на въображението на деца, за линията играчки Hi-man. Компанията веднага го пуска в продажба, а печалбите възлизат на $400 млн.

9 януари 1989

В Ню Йорк и Лос Анджелис започва продажбата на игралната конзола Sega Genesisis

1989

Loadstar/Softdisk издават първата компютърна версия на играта судоку, наречена DigitHunt

Изобретено е Nintendo Gameboy

12 април 1992

В долината на река Марна на 40 километра източно от Париж, Франция, се открива увеселителният парк „Дисниленд Париж”, най-големият развлекателен атракцион в Европа. Увеселителният парк е разположен върху 2230 хектара и е свързан и с високоскоростната железопътна мрежа на Франция. Посещава се от над 13 млн. туристи годишно. Цената на билета е 28,50 долара

1992

Най-добре продаваната кукла Барби досега остава тази с най-дългата коса, която е пусната на пазара през 1992 г. Куклата, чиято грива достига до петите, е продадена в 10 млн. екземпляра по света, като донася приходи на „Мател” от 100 млн. долара

1993

Основано е международно състезание за роботи „Робо къп”. Целта е да се конструират роботи с изкуствен интелект. Името „Робо къп” е съкратено от „Световна футболна купа за роботи”. „Робо къп за младежи” стартира през 1998 г. в Париж. Целта на играта е всеки отбор от роботи да изиграе напълно самостоятелна игра на футбол. Топката представлява пластмасово топче, което излъчва инфрачервени лъчи и по този начин се мести по „футболния терен” и вкарва голове

5 декември 1994

На разпродажба в Лондон е продадено за 170 830 долара най-скъпото в историята плюшено мече

1995

Пуснат е компютризиран генератор за судоку Single Number на японски и английски, съвместим с „Епъл Макинтош”. Година по-късно вече е разработена версия за портативни компютри

1996

Компютърната игра Quake превзема сърцата на геймърите

Появява се първият официален сайт на куклата Барби, чийто адрес е www.barbie.com.

„Фишър прайс”, която се ръководи от „Мател”, поема контрол над линията от плюшени играчки „Улица Сезам”, която включва любимите на малките деца герои Голямото пиле и Елмо

31 май 1998

В центъра на Прага 20 хиляди души правят конструкция от Лего с дължина 577,70 метра, като са използвали 1 500 834 конструкторни части

13 юни 1998

В САЩ кукла Барби е продадена за рекордната цена 26 500 долара

1998

Появяват се Lego Mindstormes, които включват електрически моторчета, „Лего” блокчета и „Лего” технически части, с помощта на които може да се сглоби робот. За пьрви път комплектът съдържа и специални парчета, които могат да бъдат включени към компютърна система за изпълнението на по-сложни команди. 8 години по-късно излиза подобрената версия на Lego Mindstorms – Mindstorms NXT. Те имат по-голям екран, светлина и нови ултразвукови сензори. Валидна е и безжичната технология блутут, която може да изпраща съобщения от компютъра на други устройства, които също имат блутут

14 юни 1999

Върховният съд на САЩ отменя 65-годишната забрана за реклама по телевизията на казина

1999

Компанията „Мател” отбелязва 40-годишнината от пускането на куклата Барби на пазара, като показва уникален модел, в който с помощта на най-голямата диамантена компания „Де Беерс” са инкрустирани 160 диаманта. „Диамантената Барби” и още няколко произведения на ювелирното изкуство – кукли Барби, направени от 18-каратово бяло злато в нормалния си размер, бяха показани в бижутерски магазин на скъпата лондонска улица Бонд стрийт. След като стояха няколко месеца, не стана ясно дали някой е дал 80-те хиляди долара, които се искаха за куклата с диаманти. Кръглата годишнина на прочутата Барби беше отбелязана и с пускането на специална серия пощенски марки в САЩ

29 януари 2000

В казино в Лас Вегас е спечелена най-голямата до сега сума от игрален автомат – $35 млн.

2000

За първи път се появяват играчките от серията „Байоникълс” на датската компания „Лего”. Те са пластмасови роботи, които идват от полинезийски остров. Играчките дори спечелиха наградата за най-добра играчка за 2001 г. на Панаира на играчките в Лондон. Днес те вече са модернизирани роботи, които се управляват с дистанционно. „Лего” направи специални сайтове, в които подробно се разказва историята на причудливите създания, които за много кратко време завладяха децата по света. Всеки робот има своята идентичност, специфични черти и качества

Актьорът Джон Стамос купува знака на „Дисниленд” от еВаy за 30 700 долара

Куклата Барби за първи път се появява с дрехи, които разкриват пъпа й

Канадецът Келвин Ейър създава уебсайта bodoglife.net за онлайн залагания

Януари 2001

На европейския пазар излиза поредицата от играчки Bionicle, предназначена за деца от 7 до 16 г. Думата Bionicle е съставна част от biological и chronicle. Образите на малките човечета са заимствани от полинезийската митология и от четирите елемента – вода, въздух, огън, земя. Червените фигурки се идентифицират с огъня, сините – с водата, а зелените с въздуха. Bionicle е първият „Лего” проект, базиран на собствено измислена история и герои. Преди това компанията произвежда комплекти с „Лего” терен и герои от „Междузвездни войни”

2002

„Софияленд” беше първият увеселителен парк в България, изграден върху площ от 35 дка. Комплексът отвори врати през 2002 г. и бе затворен през 2006 г., защото не може да възстанови вложените средства

2003

Близо 20 години играта судоку остава в пределите на Азия. За световния й успех спомага един пенсиониран новозеландски съдия. Уейн Гоулд се запознава с вълшебните квадрати, когато през 1997-а е на екскурзия в Токио, Япония. Разглеждайки пъстрите книги с йероглифи в една книжарница, погледът му е прикован от странната главоблъсканица. „Видях празните квадрати, които сякаш ме мамеха да ги попълня”, разказва Уейн. „Следващите 6 години прекарах в разработване на компютърна програма, с която играта лесно да се генерира”, допълва съдията. През 2003-а той живее вече в Ню Хемпшир, САЩ, и публикува в местния вестник един от своите пъзели

9 март 2004

45-ият рожден ден на куклата Барби е отбелязан с грандиозно модно дефиле в Париж. На 9 март най-известните топмодели представят тоалети от гардероба на най-популярната играчка в света. Дрехите бяха изработени специално за годишнината от около 30 модни къщи и дизайнери като Кристиян Лакроа, Емануел Унгаро, Соня Рикиел, Пако Рабан. С миниатюрни копия на облеклата, предствени на модното дефиле в Париж, бяха облечени кукли, които участват в специална изложба, посветена на рождения ден на Барби. Организаторите на ревюто организират и галавечер, на която има томбола с част от представените тоалети. Събраните приходи са предоставени на Френския Червен кръст

12 ноември 2004

Уейн Гоулд е наясно обаче, че играта ще пробие по-лесно във Великобритания, отколкото в Америка, заради това, че за английските вестници суперсложната кръстословица е стара традиция. Гоулд праща своите вълшебни квадрати на „Таймс”. На 12 ноември 2004-а излиза първият брой, в който върху занимателната страница е отпечатано и судоку. 3 дни по-късно „Мирър” публикува пъзела под названието Codenumber. „Дейли Телеграф” представя първото судоку през февруари 2005-а. Оттам насетне играта бързо нашумява и изданията се надпреварват да я пускат по страниците си

2004

Американецът Шелдън Еделсон изгражда „Сандс” в Макао – първото казино от ласвегаски тип в Азия

Юли 2005

Контролът върху 70 % от „Леголенд” е продаден за 460 млн. долара на инвеститорската фирма „Блекстоун Груп” от Ню Йорк

2005

В Хонконг, Китай, е построен четвъртият увеселителен парк „Дисниленд”

2006

На остров Макао, Китай, отворя врати най-голямото казино в света – гигантско копие на ласвегаския „Винишън”. Екстравагантното подобие на италианския град Венеция, с канали, гондоли и дори Палата на дожите е върху 1 000 000 кв. м обща застроена площ. Комплексът разполага със 750 маси за рулетка, 3400 слот машини, 3000 хотелски стаи, спортен комплекс с 15 000 места, 30 ресторанта, 350 магазина и т.н.

Февруари 2007

Според изнесени данни за печалбите от официално обявените 14 казина на Макао за 2006 г., китайската автономна територия за първи път изскача по приходи от хазартни игри с $6,95 млрд. пред американска столица на хазарта Лас Вегас ($6,57 млрд.)

Март 2007

Двама щастливци спечелиха $390 млн. от US лотария, което е най-големият паднал джакпот в историята на страната. US правителството също печели, тъй като под формата на данъци ще прибере $130 млн.

2007

Най-старият в света текст за фокуси с карти и пъзели с числа е дело на най-добрия приятел на Леонардо да Винчи. Францисканският монах и математик Лука Пачоли (1445-1517) написал наръчника за трикове преди 500 г., но творбата му „За силата на числата” е престояла оттогава в библиотеката на университета в Болоня и малко хора са знаели за нея. Открива я случайно американският математик Дейвид Сингмастер. Няколко години са били нужни за превеждането й на английски език. Книгата разкрива неколкогодишното съвместно съжителство на Пачоли с автора на „Джокондата” в Милано през 1496 г., както и уроците по математика, които му давал монахът. В нея за пръв път се споменава, че Леонардо да Винчи е бил левичар

2009

Анимационният герой Бакуган на канадската компания „Спин мастърс” е обявен за играчка на 2009 г. и за най-успешната търговска марка

Юли 2011

Британец удари най-големия джакпот, разиграван на лотария в Европа. Късметлията, чието име не се съобщава, спечели рекордните 185 млн. евро на лотарията „Евромилиони”. Според организаторите от компанията „Камелот” шансът да бъде ударен рекордният джакпот е 1 на 116 милиона. Лотарията съществува от 2004 г. и в нея в момента са включени девет страни от Западна Европа

2011

Модерните времена застигнаха за пореден път куклата Барби. След вълнуваща 50-годишна история зад гърба си Барби за пръв път се сдоби с перманентна татуировка. Играчката се появи преди две години с временни татуировки. Но сега производителите от фирмата „Мател” поправят пропуска си и предлагат новата Барби с „вечна” рисунка, покриваща част от лявото й рамо и гръдния кош. Осъвременяването на най-продаваната играчка е дело на италианския тату художник Симоне Леньо. Тоалетът на неувяхващата малка красавица е допълнен с розова перука, клин с пантерска шарка и черна секси фланелка. Новата Барби се продава на цена от 50 долара

Март 2012

Най-големият спечелен джакпот в САЩ от 656 млн. долара е разделен между трима победители в лотарията „Мега милиънс”

Добавете коментар

Защитен код
Обнови